בניית אתר מכירות

חושבים לבנות לעסק שלכם אתר מכירות?

במאמר הזה נסביר את ההבדלים שבין בניית אתרי מכירות לאתר תדמית, לאיזה עסקים מומלץ לפתוח חנות באינטרנט ואיזה לא, מה עלויות הקמת האתר והתפעול, ועל איזה מערכת מומלץ לבנות את האתר.

בניית אתרי מכירות

1. בניית אתר מכירות

אין ספק שבשנים האחרונות, המסחר ברשת (אתרי מכירות – נקרא גם חנות אינטרנטית או אתר ecommerce) תופס נפח הולך וגדל.

במקום להתרוצץ פיזית בין החנויות לנסות למדוד ולחכות בתור, אתרי מכירות באינטרנט נותנים לנו את הפשרות לקנות כל דבר מכל מקום, והכל מהבית הממוזג.

היום למעשה כל חנות שמכבדת את עצמה פותחת גם חנות באינטרנט.

2. למי כדאי למכור באינטרנט

היתרונות במסחר ברשת ברורים, אין דמי שכירות יקרים על המקום, לא צריך להעסיק עובדים, אפשר להגיע ללקוחות חדשים וצעירים שקונים בעיקר ברשת, החנות פעילה 24 שעות ביממה, ואפשר לנהל דרכי שיווק חדשות ואפקטיביות ועוד.

 

3. כמה עולה בניית אתר מכירות

כמו בכל התחום של בניית אתרים טווח המחירים רחב מאוד, בחיפוש פשוט בגוגל תגלו מחירים החל מ3000-4000 ש"ח ועד לעשרות אלפי שקלים.

דברים חשובים שכדאי לתת עליהם את הדעת, האם יש אח"כ עלות חודשית או שנתית, האם יש תמיכה גם אחרי הבנייה, והאם האתר יהיה שלכם .

 

4. מעקב וסטטיסטיקות

חשוב מאוד באתרי מכירות לעקוב אחרי הפעיולות בחנות, חוץ ממה המוצרים הנמכרים ביותר, כדאי לראות מה המוצרים הנצפים מאיזה עמודים הגולשים נוטשים את האתר, דרך איזה מילות חיפוש הגיעו לאתר, זמן הגלישה הממוצע באתר ובדפים ספציפיים, אחוז ההמרות באתר ועוד.

בשביל זה חשוב להטמיע באתר כלי ניהול חכמים למדידת התנהגות הגולשים.

5. פלטפורמות שונות לאתרי מכירות

ישנם שלוש אפשרויות עיקריות לבניית אתרי מכירות,

  1. מערכת קוד סגור, כשבעצם האתר לא שייך לכם, אתם יכולים לבחור תבנית עיצוב מתוך כמה מהאפשרויות המוצעות ולהכניס את המוצרים שלכם.
    הממשק בדר"כ נוח אם כי תשרפו זמן יקר להכיר את המערכת גם אפשרויות העיצוב מוגבלות לתבניות העיצוב שמציעה המערכת.
    בדר"כ תצטרכו לשלם תשלום חודשי או שנתי כאשר בזמן הזמן העלות תהיה גדולה יותר מתשלום על בנייה חד פעמית. הפלטפורמות המובילות לחנויות מסחר הם shopify wix ומהחברות הישראליות אישופ וקונימבו.
  2. בנייה בפלטפורמת קוד פתוח, באפשרות הזאת תוכלו גם כן להינות מנוחות ע"י שימוש במערכת מוכנה ותבניות עיצוב רלוונטיות, ומהצד השני האתר שלכם ותוכלו לעשות בו כל שינוי שתרצו, כמו גם שאין עוד עלויות אחרי בניית האתר (חוץ מחידוש הדומיין והאחסון).
    נכון להיום מערכת ניהול התוכן בקוד פתוח המובילה בעולם היא וורדפרס, כאשר כל אתר שלישי בנוי על וורדפרס, והמספר הזה גדל מיום ליום.
    בתכל'ס ההמלצה היום הן לאתרי תדמית והן לאתרי מכירות(בגודל קטן ובינוני), היא לבנות בוורדפרס, הסיבה לפופלריות העצומה של וורדפרס היא, נוחות השימוש מבחר ענק של תוספים לכל דבר, ואין סוף תבניות עיצוב מוכנות.
  3. בנייה בקוד, מדובר במשהו שכנראה לא רלוונטי לכם העלות היא בין עשרות למאות אלפי שקלים ונכונה בעיקר לחברות ענק.

6. תפעול האתר

אם באתר תדמית חשוב שתוכלו גם בסיום הבנייה לבצע שינויים והוספות, באתר מכירות מדובר בעניין קריטי, בכל פלטפורמה יהיה לכם את האפשרות להעלות מוצרים וכד', השאלה כמה קל וידידותי זה יהיה ומה עוד תוכלו אח"כ לשנות בעצמכם.

באופן כללי אתם רוצים הדרכה ברורה ומלאה על כל האופציות באתר, כך שלא  תצטרכו אח"כ לרדוף אחרי מי שבנה לכם, בשביל כל שינוי קטן שאתם צריכים.

7. רספונסיביות

אחד הקשיים הגדולים בבניית אתרי מכירות, זה התאמת האתר למובייל.

מכיוון שבמובייל אין הרבה מקום, ומצד שני אנחנו כן מעוניינים להראות את כל מוצרי החנות, בלי שהגולש יצטרך לגלול את הדף יותר מדי.

למעשה נצרכת מומחיות לא קטנה לדעת באיזה גודל מדויק לעצב את המוצרים שלא יפגעו בחווית הגלישה.

8. אפיון אתר מכירות

אפיון אתר מכירות חשוב מאוד, בגלל שבעצם כל מהות האתר היא ליצור המרה בתנועת הגולשים – או במילים אחרות שיקנו משהו.

בתהליך האפיון חשוב להבין מי בדיוק קהל היעד של האתר,

מה סגנון העיצוב שמתאים לחנות ולקהל יעד שלו, עם עיצוב חדשני ומעורר סקרנות או מכובד ומשדר אמינות.

חשוב להבין את סביבת התחרות של האתר ברשת ובעולם הפיזי כמו גם לראות את שיטות השיווק והאפיון שהם נוקטות.

ולבסוף גם את אופן ניהול האתר לאחר סיום הבנייה, אם האתר יצטרך ניהול שוטף ועידכונים יומיומים או רק לעיתים רחוקות, חשוב להעביר ללקוח את היכולת לבצע את השינויים וההוספות הנצרכות באופן שוטף, ומצד שני לא להעמיס עליו ידע מיותר.

9. עיצוב אתרי מכירות

עיצוב אתרי מכירות הוא חשוב מאוד ומצד שני עבודה לא פשוטה,

מצד אחד הרצון הוא לבלוט מעל גבי המתחרים על ידי אתר מעוצב ומושך, ומצד שני קשה יותר לתמרן בעיצוב של אתר מכירות, מכיוון שבסופו של דבר מה שיש באתר זה מוצרים למכירה, וזה הסיבה שכמעט כל אתרי המכירות נראים אותו הדבר.

חוץ מעיצוב האתר עצמו, נושא חשוב מאוד הוא תמונות המוצרים, תמונות יפות וברורת על רקעים אחידים, ימכרו הרבה יותר מתמונות פשוטות ומטושטשות, אם יש משהו שכדאי להשקיע עליו, זה צילום מקצועי של המוצרים, גם עם מדובר בעלות כספית ניכרת, אין ספק שההשקעה הזאת שווה את זה.

חוץ מעיצוב האתר ותמונות המוצרים, כדאי גם להשקיע בכיתוב קצר ותמציתי על יד כל מוצר, הדבר מעלה את היקף המכירות,  וגם עוזר מאוד בקידום האתר בגוגל.

10. אמצעי תשלום

אפשרויות התשלום באתרי מכירות הם,

כרטיס אשראי – לצורך זה תצטרכו להתקשר עם חברת סליקה שנותנת שירותי הטמעת סליקה באתרים.

פייפל – אפשר בקלות להטמיע אפשרות תשלום בפייפל באתר, כאשר אפשר לשלם דרך פייפל גם בכרטיסי אשראי (אף ללא חשבון פייפל), החסרון שאפשר לקבל דרך פייפל רק כרטיסי אשראי בינלאומיים.

יצירת קשר – עוד אפשרות שבסיום ההזמנה בעצם ההזמנה נשלחת לבעל האתר בלי תשלום, ואז בעל האתר יוצר קשר עם הלקוח ומבצע את התשלום (בכל דרך שיבחרו).