בניית אתר תדמית

המדריך השלם לבניית אתר תדמית

מתלבטים אם לבנות לעסק שלכם אתר תדמית?

בכתבה הבא ננסה להסביר, מה כרוך בבניית אתר תדמית, לאיזה עסקים זה מומלץ , האפשרויות השונות בבניית האתר, וכמובן כמה זה יעלה לכם.

בניית אתרי תדמית

1. מה זה בניית אתר תדמית?

אתר תדמית הוא אתר שמיועד לייצג עסקים שונים, כגון, עורכי דין, רואי חשבון, צלמים, גרפיקאים ומעצבים ועוד.

כאשר בדרך כלל מדובר באתרים קטנים יחסית עם עד 10 – 20 עמודים. 

למעשה, אתרי תדמית הם סוג של כרטיס ביקור דיגיטלי שנועד למתג את העסק, להסביר על מהות העסק ושירותיו, לתת מידע על שעות עבודה, מחירים, ודרכים ליצירת קשר. 

בתחומים שונים, כגון צלמים גרפיקאים ועוד, האתר גם ירשים את המבקר על ידי הצגת עבודות של בעל האתר.

האם אתם באמת צריכים אתר?

השאלה הראשונה שלכם צריכה להיות האם אתם באמת צריכים אתר?

כי האמת היא שללא מעט עסקים, אין צורך באתר של ממש, אלא מספיק איזו שהיא נוכחות ברשת, כמו דף פייסבוק או לרשום את העסק במדריכי עסקים, כגון, 144 או דפי זהב.

בשביל לענות על השאלה הזאת צריך להבין בעצם מהם המטרות של אתר תדמית ועל ידי זה תוכלו לדעת האם העסק שלכם צריך אתר.

2. המטרות של בניית אתר תדמית

את מטרות האתר אפשר לחלק לארבע:

1. כרטיס ביקור דיגיטלי:

המטרה הפשוטה של אתר תדמית היא סוג של כרטיס ביקור, כך שמי שמחפש את העסק שלכם, יגיע לאתר וימצא שם את המידע שהם מחפשים.

למטרה זו בדרך כלל מספיק נוכחות אחרת ברשת ולאו דווקא אתר.

2. מיתוג:

נניח שמישהו שמע על העסק שלכם על ידי פרסום או חברים והוא מחפש את העסק, במידה והוא ימצא שיש לעסק אתר מרשים, הדבר נותן מיתוג של עסק מכובד ואיכותי.

3. הצגת עבודות:

מטרה זו נכונה בעיקר בתחומים כמו צילום גרפיקה עיצוב וכד', כאשר הרעיון הוא להרשים את המבקרים עם היצירות שלכם.

4. שיווק דיגיטלי:

במידה ואתם מעוניינים לפרסם את העסק באמצעות שיווק דיגיטלי, זה יכול להיות פרסום בפייסבוק או בגוגל, כמו גם קידום אורגני של האתר בגוגל, אתם חייבים אתר להפנות את הלקוחות הפונטציליים.

למה שלא תקבלו יעוץ חינם

מה צריך לכלול האתר

באתר תדמית צריך להופיע כמובן  כל המידע על העסק, מה השירות או המוצרים של העסק, היתרונות על פני המתחרים, מחירים, שעות פעילות, מיקום, ופרטי יצירת קשר. 

חוץ מזה חשוב גם להעביר על ידי האתר את שפת המותג של העסק, לגרום ללקוח לזכור את העסק בפרסומים עתידיים.

3. תהליך בניית אתר תדמית

תהליך בניית אתר תדמית כולל, בחירה של שם הדומיין לאתר, העלאת האתר לאוויר בפלטפורמה הנבחרת, אפיון האתר, עיצוב האתר, הכנסת המידע והתוכן,  וסיום הבנייה.

אפיון האתר

ללא ספק השלב החשוב ביותר בתהליך בניית אתר תדמית, אפיון האתר כולל הגדרת העיצוב ופונקציות האתר, הגדרת המטרות וקהל היעד של האתר.

עיצוב האתר

עיצוב האתר הוא עיקר העבודה באר תדמית, סגנון העיצוב שונה מאוד מאתר אחד לשני. 

יש עסקים שצריכים עיצוב מכובד וייצוגי לעומת אתרים שבעיקר נועדו להרשים וויזואלית ואפי' אתרים שרצוי בהם עיצוב הומוריסטי במקצת ועוד.

צריך לזכור שהעיצוב של האתר, ישפיע באופן ישיר על המבקר אם ליצור אתכם קשר ורכוש מכם שירות, לכן חושב מאוד לעצב את האתר בצורה חכמה ונכונה, עם חווית משתמש מעולה והנעה נכונה לפעולה.

עיצוב האתר חשוב גם למיתוג נכון של העסק, ולהציג נכון את שירותי העסק.

אם יש תחום עם הבדל גדול בין חברות בניית אתרים הוא בעיצוב, לא מעט חברות יודעות לבנות אבל עדיין תקועים בסגנונות עיצוב עתיקות שמבריחות לקוחות.

 

מה עדיף תבנית או עיצוב אישי?

אם יצא לכם קצת לברר על בניית אתרים אין ספק שנתקלתם במושג תבניות לאתר, אז למה הכוונה? 

הכוונה לעמודים או אתרים שלמים שעוצבו על ידי מעצבי אתרים, שאפשר לרכוש (או תבניות חינמיות) כאשר אתם לבד מכניסים את התוכן בתוך התבנית הקיימת.

אז מה הבעיה? 

הבעיה העיקרית, שכמעט תמיד אתם תרצו להוסיף או להוריד חלק מהשדות בתבנית, ואז מה שקורה זה שכל העיצוב של התבנית נשבר.

אם לא תרצו לשנות כלום מהתבנית, תצטרכו להתאים את התוכן שלכם לעיצוב של התבנית, מה שיוריד מאוד מהאפקטיביות של התוכן.

4. בניית אתרי תדמית מחירון

בשונה מתחומים אחרים, אין מחירים מקובלים לבניית אתרי תדמית, אם תעשו חיפוש בגוגל, תקבלו תוצאות של החל מ-1000 ש"ח, ועד חברות שידרשו מכם 10000 ש"ח.

האם יש הבדלים בין החברות הזולות ליקרות?

בדר"כ לא, אין שום הצדקה לדרוש סכומים גבוהים כל כך, אבל אתם כן צריכים לוודא שמאחורי הבונה אתרים יש ותק מסוים, ולא מישהו שעכשיו גילה את התחום.

מלבד זאת יש גם אפשרות לבנות אתר לבד בחינם.

מחירון בניית אתרי תדמית

לבנות אתר בחינם

כנראה שנתקלתם באפשרות של בניית אתר לבד ובחינם, אז מה זה אומר?

אפשרות אחת זה לבנות במערכת קוד סגור, באתרים כמו wix או 123site.

היתרון הוא אפשרויות עיצוב רבות כמו גם תבניות מוכנות, ולמעשה בכמה שעות תוכלו לבנות לעצמכם אתר לא רע.

הבעיה באפשרות הזאת היא, שבעצם האתר לא שלכם, וכל דבר שתרצו להוסיף ולא כלול בתוכנית החינמית יעלה לכם כסף.

למשל אם תרצו שלאתר יהיה שם דומיין משלכם זה יהיה תוספת תשלום, או שלא יהיו באתר פרסומות.

בסופו  של דבר, אם תרצו שהאתר שלכם ייראה מקצועי ולא חובבני, אתם תשלמו בסוף יותר ממה שתשלמו לחברת בניית אתרים.

האפשרות השנייה היא, לקנות לבד דומיין ואחסון, להתקין מערכת ניהול נוחה כדוגמת וורדפרס, ללמוד את המערכת ולבנות לכם אתר. 

זה לגמרי אפשרי, אבל אתם תצטרכו להשקיע בזה המון זמן, ובסופו של דבר התוצאה אף פעם לא תשתווה לעבודה של בוני אתרים מקצועיים.

5. קידום אתרי תדמית

כולנו רוצים שהאתר שלנו יעלה במקום הראשון, בחיפוש מילות המפתח הרלוונטיים לעסק.

הבעיה שבשביל שזה יקרה צריך להשקיע לא מעט זמן, בהזנת הרבה תוכן איכותי לאתר, וגם לשלם הרבה כסף לחברת קידום, ובסוף זה לא תמיד מצליח.

לעומת זאת אפשר לשווק באופן ממומן אם בגוגל או בפייסבוק ושאר הפלטפורמות לשיווק דיגיטלי.

אז במה לבחור?

בדר"כ זה בעיקר תלוי כמה תחרותי תחום העסק וכמה קשה לקדם אותו במילות המפתח, במידה ומדובר בעסק בתחום נדיר עדיף לקדם אותו בצורה אורגנית,

לעומת זאת בתחומים תחרותיים, יהיה קשה מאוד וייקח המון זמן להגיע לתוצאות רלוונטיות בקידום אורגני, ועדיף לשווק באופן ממומן.

צריך לזכור שלא בהכרח צריך בכלל לשווק את האתר, ועדיין יהיה תועלת עצומה מהאתר, זאת כאשר אנשים שכבר שמעו על העסק, אם מחברים או פרסום אחר,  ומחפשים אותו יגיעו לאתר, יתרשמו ויתווספו לרשימת הלקוחות שלכם.

עמודי תוכן

בעיקרון באתרי תדמית אין צורך בתוכן רב מעבר להסבר אודות העסק ושירותיו.

אם זאת במידה ותרצו לקדם את האתר בגוגל תצטרכו לכתוב עמודי תוכן כמו מאמרים על תחום העסק, שאלות נפוצות, המלצות שונות וכד'.

מלבד הרווח בקידום האתר, מאמרי תוכן נותנים סמכותיות לבעל העסק.

כתיבת תוכן לא תמיד קלה ומשתנה מאדם לאחר, יש כאלה שהכתיבה באה להם בקות ויש כאלה שיצטרכו לשבור את הראש בשביל להוציא שורה מהמקלדת.

מה שכן תמיד אפשר לשלם לכותבי תוכן תתפלאו אבל תוכלו למצוא כותבים מעולים במחירים מאוד זולים.

6. רספונסיביות

רספונסיביות, כלומר התאמת האתר למובייל ולטאבלטים, כבר מזמן הפכה לדרישה בסיסית.

רוב האנשים גולשים מהנייד, וכנראה ששם הם יחפשו את העסק שלכם, אם במובייל האתר שלכם יהיה בלאגן אחד גדול אז…

היום למעשה כל בונה אתרים מחוצ'קן, מתאים את האתר גם למובייל, מה שכן, יהיה הבדל גדול בנוחות השימוש וחווית המשתמש, כשרוב הבונים לא עושים עבודה מספיק טובה.

חוץ מלתת לגולשים חווית גלישה בטלפון, רספונסיביות חשובה גם לקידום האתר, זאת משום שגוגל נותן עדיפות לאתרים רספונסיביים.

יחס המרה

הגדלת יחס המרה, כלומר לגרום לכמה שיותר גולשים להשאיר פרטים או להפוך ללקוחות, היא כמובן היעד המרכזי של האתר.

יש לא מעט דרכים לגרום לשיפור יחס המרה, כמו ניווט ידידותי לגולש, מיקום טפסים במקומות הנכונים, שכנוע נכון וקריאה לפעולה, הפגת חששות ועוד.